in

El “branded food”, una possible sortida per als restaurants després de la covid-19

L’experta en restauració Eva Ballarín creu que cal “abandonar el romanticisme gastronòmic per una gestió més eficaç”

Biel Cadilla | Dimarts, 7 de Jul del 2020, a les 07.33

Es calcula que entre un 15 i un 20 % dels establiments del sector de la restauració hauran d’abaixar la persiana pels efectes de la crisi del coronavirus a l’estat espanyol. Tot i això, “el sector és fort” i “no és l’apocalipsi, com ens havíem pensat en un primer moment“, segons ha dit al programa ‘reset’, de betevé, Eva Ballarín, experta en tendències de l’hostaleria i la restauració.

Ballarín ha fet una crida als restaurants a adaptar-s’hi i a “abandonar el romanticisme gastronòmic per una gestió més eficaç“. Per tot plegat, la també directora i fundadora de la plataforma Horeca Speakers ha plantejat possibles alternatives de futur per diversificar els negocis i treure’n més rendiment, com ara el menjar per emportar-se, del qual ha dit que “es mantindrà com a tendència”.

‘reset’ | La reactivació econòmica de la Barcelona post-covid-19

“Els restaurants s’aniran convertint en grans cuines de producció que donaran servei a les sales, a les comandes a domicili i també a altres establiments, com supermercats o botigues de barri, on cada cop hi ha més menjar preparat“, diu Ballarín. En aquest sentit, afirma que “ara és un moment d’obrir la ment i pensar com ens podem seguir guanyant la vida amb el que sabem fer”.

Una altra tendència a l’alça, segons Ballarín, és el “branded food“. “Si tens un restaurant italià i fas unes salses boníssimes o tens una masia i fas una salsa de calçots boníssima”, ha posat com a exemple, “la pots envasar com a conserva al buit i vendre-la a través del ‘delivery”, de l”ecommerce’ o de la gent que ve al teu restaurant”.

Lees el contenido original aquí.

¿Te ha resultado útil este artículo?

Rate this prensa